1. Introductie
Deze korte handleiding biedt een overzicht van de te volgen stappen om:
1. De ATMOS-app in PROSOFT voor te bereiden /te configureren
2. De gebruikersinstellingen in TTCloud te configureren
3. Een ATMOS-abonnement in TTecomm aan te kopen.
De procedure is vergelijkbaar met de andere TSF-abonnementen. Voor meer informatie over Cloud Setup en hoe u een systeemintegratoraccount kunt maken, lees dit artikel: TELETASK Cloud installatie
Als u deze stappen volgt, zult u in staat zijn om:
• De ATMOS-app in demo-modus te gebruiken voor demonstraties
• Een TTcloud-account in te stellen voor verschillende 'gebruikers'
• Gebruikers' aan te maken in PROSOFT
• Een abonnement te koppelen aan een TTcloud-account
[+] 16 - ATMOS Introduction
2. ATMOS-installatiehandleiding
Snelle installatiehandleiding:
Hieronder vindt u de snelle installatiehandleiding. U kunt deze ook here in PDF-formaat downloaden.
Zie hieronder de tekst-versie.
2.1. Uw klant is geïnteresseerd in ATMOS, maar wil de app eerst testen.
U heeft een klant (met of zonder TELETASK-installatie) die geïnteresseerd is in ATMOS.
We bieden de mogelijkheid om de app gratis in Demo-modus te testen op een werkende cloud geconnecteerde TELETASK Demo- installatie. Volg de volgende stappen:
1. De gebruiker kan de TELETASK ATMOS app op zijn mobiele apparaat downloaden van de App Store (iOS) of Play Store (Android).
2. Op het eerste opstart (On-Boarding) scherm selecteert u 'Demo modus'.
3. Test de functionaliteit
4. Door de app volledig af te sluiten en opnieuw te starten, keert de gebruiker terug naar het eerste On-Boarding scherm
TELETASK biedt ook de mogelijkheid om de app in een werkende (bestaande) installatie van uw klant te testen. Het is mogelijk om de app gedurende maximaal 3 dagen (gratis; zonder betalend abonnement) te testen, nadat stap 3 is voltooid (zie schema).
1. Voltooi stap 1, 2 en 3 uit het schema.
2. De gebruiker kan de app downloaden uit de App Store (iOS) of Play Store (Android).
3. Log in met de betreffende TTcloud-account (voorkeur) of als lokale installatie.
4. Start de app en voltooi het onboardingproces op het mobiele apparaat.
5. Na 3 dagen wordt de verbinding met de installatie verbroken en is een abonnement nodig om ATMOS verder te gebruiken.
2.2. Uw klant wil de ATMOS app aankopen en gebruiken
1. E-mail adressen
Vraag de e-mailadressen van alle toekomstige gebruikers van de ATMOS-app.
Het is belangrijk om te weten wie de 'eigenaar' van de installatie is (bv. de ouders van het gezin) aangezien alleen* degene(n) met die rol abonnementen in TTecomm kunnen beheren.
In dat geval moet de S.I. zijn/haar kredietkaart op het TTecomm-platform koppelen (stap 4) en betalen voor de abonnementskosten. Stel gewoon de rol van 'Systeemintegrator' in voor de installatie (stap 3) en log in bij TTecomm met uw professioneel S.I.-e-mailadres.
De 'eigenaar' kan zien dat een abonnement door een systeemintegrator in TTecomm is aangeschaft en kan zelfs het abonnement overnemen door het te desactiveren en opnieuw te activeren. De volgende betaling wordt in dit geval gemaakt met de kredietkaart van de 'eigenaar'.
2. PROSOFT Configuratie
Zodra de emailadressen van alle gebruikers zijn gekend, kan de systeemintegrator de PROSOFT configuratie starten.
- A. Zorg ervoor dat de DoIP Centrale Unit van de installatie verbonden is met TTcloud.
Ga naar het tabblad 'Communicatie' en selecteer 'Cloud Setup'.
Voor meer informatie zie deze pagina: TELETASK Cloud installatie
- B. Maak een nieuwe 'mobiele app' aan in GUISOFT (is onderdeel van PROSOFT)
Een nieuwe mobiele app GUI kan automatisch (aangeraden) of handmatig worden geconfigureerd.
Lees here meer over GUISOFT.
Voltooi vervolgens de GUI-configuratie indien dit nog niet is gedaan.
- C. Voeg gebruikers toe in PROSOFT
Via het tabblad 'Extra' -> 'Gebruikers en instellingen' maakt u de gebruikers aan met hun e-mailadressen. Meer over de gebruikers en rollen in TELETASK Cloud installatie.
- D. Verzend de PROSOFT .nbt file naar de Centrale eenheid
Zodra de bovenstaande stappen zijn voltooid, kunt u het PROSOFT- .nbt bestand naar uw centrale eenheid/eenheden verzenden. Meer informatie over deze stap vindt u in de gebruikershandleiding.
3. Maak een TELETASK Cloud account aan
Nadat het bestand met succes is verzonden en de Centrale eenheid verbonden is met de cloud, ontvangen alle ingevoerde gebruikers een e-mail van cloud at teletask.be (controleer uw spam-map indien u geen mail hebt ontvangen). Hun account’s kunnen nu aangemaakt/voltooid worden door de instructies in de e-mail te volgen.
4. Abonnement aankopen in TTecomm
Nu kan de 'eigenaar' of de 'systeemintegrator' een jaarabonnement aankopen voor de ATMOS, met bestelreferentie "TSF 16101" (of een 3, 5 of 10 jaar abonnement met respectievelijk de bestelreferentie TSF16103, TSF16105 of TSF16110). Hieronder volgt de procedure waarbij de 'eigenaar' (bv. een ouder) betaalt voor het abonnement.
1. Log in op TTecomm met hetzelfde e-mailadres dat is gebruikt voor het TELETASK Cloud-account van de 'eigenaar'.
2. Voltooi je account door alle lege velden in te vullen en je kredietkaart te koppelen.
Ter info: TELETASK heeft geen toegang tot uw kaartgegevens, noch tot uw paswoord of welke financiële informatie ook. Alle betalingsverkeer verloopt volgens een gecertificeerde externe partner (Mollie/Nederland).
3. Koop een abonnement voor ATMOS(TSF16101/TSF16103/TSF16105/TSF16110). Check of de betaling goed is verlopen.
In dat geval moet de S.I. zijn/haar kredietkaart op het TTecomm-platform koppelen (stap 4) en betalen voor de abonnementskosten. Stel gewoon de rol van 'Systeemintegrator' in voor de installatie (stap 3) en log in bij TTecomm met uw professionele S.I.-e-mailadres.
De 'eigenaar' kan zien dat een abonnement door een systeemintegrator in TTecomm is aangeschaft en kan zelfs het abonnement overnemen door het te desactiveren en opnieuw te activeren. De volgende betaling wordt in dit geval gemaakt met de kredietkaart van de 'eigenaar'
5. Download de ATMOS app
1. Elke gebruiker moet nu de app downloaden in de App Store voor iOS-apparaten, de Play Store voor Android-apparaten of de Windows-versie van de TELETASK-website.
2. Het onboardingproces in de app volgen en verbinden via hun TTcloud-account (voorkeur) of lokaal via het IP-adres.
3. Alles moet nu prima werken. Controleer bij uw klant of er aanpassingen nodig zijn (zie stap 2 om ATMOS via GUISOFT opnieuw te configureren of aan te passen).
6. Abonnementen beheren
Vergeet niet om uw abonnement(en) tijdig via TTecomm te beheren zodat de ATMOS app actief blijft.
Het systeem zal de eigenaar (of systeemintegrator) via e-mail tijdig verwittigen wanneer het abonnement bijna afloopt en verlengd moet worden of dat de kredietkaart ongeldig wordt. Mis deze melding niet, want indien er op de vervaldatum nog geen betaling is gedaan voor hernieuwing, wordt de ATMOS inactief. U kan deze uiteraard steeds opnieuw activeren mits het gewenste abonnement te voldoen.
Abonnementen kunnen op eender welk moment geannuleerd of hernieuwd worden via TTecomm: https://ecomm.teletask.be/login/
Als u over een bestaande iSGUI-licentie (de vroegere mobiele app) beschikt, kunt u gedurende een periode genieten van een gratis ATMOS-abonnement. Die periode hangt af van hoe lang geleden de iSGUI-licentie is geactiveerd. Bij de aankoop van een ATMOS-abonnement heeft TTecomm deze gegevens en zal uw kosten aanpassen aan deze eventuele situatie.
In de onderstaande tabel kunt u de uiteindelijk van toepassing zijnde periode van een gratis abonnement zien:
iSGUI activatie jaar | Transitieprogramma voor iSGUI eigenaars naar ATMOS | |||
2023 | +4 jaar gratis abonnement (betalend abonnement vanaf 01/01/2028) | |||
2022 | +3 jaar gratis abonnement (abonnement aankopen vanaf 01/01/2027) | |||
2021 | +2 jaar gratis abonnement (abonnement aankopen vanaf 01/01/2026) | |||
2020 | +1 jaar gratis abonnement (abonnement aankopen vanaf 01/01/2025) | |||
2019 | gratis abonnement t.e.m. 31/12/2023 (abonnement aankopen vanaf 01/01/2024) | |||
2018 or older | Een ATMOS abonnement aankopen |
Table of contents: